Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na príslušnú pobočku Realitnej kancelárie osobne alebo písomne so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Realitná kancelárie vybavila jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že Realitná kancelária porušila jeho práva.
Ak Realitná kancelária odpovie na túto žiadosť zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektom alternatívneho riešenia sporov podľa § 12 Zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej Spotrebiteľ môže podať návrh. Ďalšie subjekty oprávnené na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov sú uvedené na zozname subjektov: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Návrh možno podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Návrh musí obsahovať:
Vzor návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporu je dostupný na adrese: https://static.novy.slov-lex.sk/pdf/prilohy/SK/ZZ/2015/391/20160201_4545799-2.pdf